Awas! Jangan Ketawa :Gelagat Tengku Adnan Berkempen di kalangan Penjawat Awam Putrajaya



SIANG tadi, ada satu kementerian mengadakan taklimat untuk Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia, semua penjawat awam di kementerian tersebut dipaksa untuk menghadirinya. Sesiapa yang tidak hadir akan diambil tindakan. Mereka tidak tahu siapa yang akan memberi taklimat berkenaan.

Apabila tiba di tempat program, barulah mereka tahu rupa-rupanya Datuk Seri Tengku Adnan yang akan memberi taklimat tersebut. Pada permulaan taklimat, beliau menerangkan serba sedikit mengenai taklimat tersebut tetapi tidak lama kemudian, topik mula beralih kepada kempen PRU13.

Setelah agak lama berkempen, beliau membuka peluang untuk para pekerja bertanya soalan. Rata-rata soalan yang dikemukakan menjurus kepada topik asal taklimat tersebut. Sebahagian besar soalan yang dikemukakan tidak dapat dijawab. Beliau berkata akan merujuk kepada pihak yang berkaitan. Sepatutnya pihak Perbadanan Putrajaya yang memberi taklimat tersebut. Sebab itulah banyak soalan mereka tidak dapat dijawab oleh Tengku Adnan.

Salah seorang staff ada mengadu kepada beliau mengenai satu markas parti politik yang didirikan berhampiran sebuah surau. Staff tersebut tidak suka dengan markas tersebut dengan alasan mengganggu program surau. Tengku Adnan berkata akan menyiasat dan mengambil tindakan jika markas tersebut ada melakukan kesalahan.

Beliau juga menambah, ada menerima banyak SMS, telefon, malah e-mail mengadu mengenai ceramah oleh calon PAS Husam Musa di Putrajaya yang mengganggu ketenteraman di kawasan sekitar. Jika begitu, konsert-konsert juga patut dilarang kerana diadakan di waktu malam dan bunyinya yang kuat sudah pasti mengganggu kawasan sekitar.

Agak lucu apabila di akhir taklimat, ketika hendak bersalam beliau melihat di barisan hadapan yang dipenuhi oleh staff wanita. Beliau berkata lebih kurang begini..

"Saya faham kita bukan muhrim, tak elok bersalam tetapi jika ada sesiapa yang hendak bersalam, saya akan hulur tangan"

Maklumat yang diperolehi, pada hari sebelumnya Tengku Adnan telah pergi ke kementerian lain untuk tujuan yang sama. Rupa-rupanya beliau telah dan akan pergi ke setiap kementerian di Putrajaya berkempen untuk Barisan Nasional.

Sumber Asal : MiloSuam

You can leave a response.

6 Responses to “Awas! Jangan Ketawa :Gelagat Tengku Adnan Berkempen di kalangan Penjawat Awam Putrajaya”

  1. berkempen dalam bilik aircond... x gentlemen punya gemuk syaitan... muka pun mcm iblis.

    ReplyDelete
  2. muka mcm tokey judi...jgn percayalah ckap manusia yg ada syer judi ni...jenis buat dosa besar...jangan undilah makhluk ini, takut nanti kita pun dimurkai ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAMPAK MUKANYA TAK BERSERI LANGSUNG.TAK ADA CAHAYA IMAN LANGSUNG.BERBEZA SUNGGUH DARI HUSAM MUSA.

      Delete
  3. setan ni setan .....jauhilah dia

    ReplyDelete
  4. lama tak update blog? yela kan,, dah kantoi menipu. kahkahkah

    ReplyDelete

Dari Putrajaya. Powered by Blogger.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!